BMW i
Imagine cu trei sferturi din partea laterală a unor automobile electrice BMW - BMW Seria i - staţionând pe nisip, văzute de sus

O SCURTĂ ISTORIE A MODELELOR BMW I.

Explorează alături de noi istoria automobilelor electrice BMW i. Aici sunt dezvoltate noi tipuri de propulsoare şi noi tehnologii, iar viitorul devine realitate astăzi.

Află mai mult

O SCURTĂ ISTORIE A MODELELOR BMW I.

BMW i3.

O maşină electrică cu o dinamică de condus excepţională şi dotată cu tehnologie de ultimă oră. BMW i3 este un automobil ideal pentru cei care ştiu ce vor şi este o expresie a unui stil de viaţă revoluţionar. Combină de minune sustenabilitatea cu emoţia şi eficienţa inteligentă cu manevrabilitatea sportivă. Aşa se simte plăcerea pură de a conduce.

Citeşte în continuare

PRIMA GENERAŢIE (i01).

Imagine cu trei sferturi din partea frontală a unui BMW Seria i BMW i3 I01 din prima generaţie pe bandă

BMW i3 este introdus în reprezentanţele partenerilor în 2013. Nu este doar primul BMW cu motor electric, ci este şi primul automobil produs în masă cu habitaclul din plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP). Masa automobilului este asemănătoare cu cea a unei maşini compacte normale, chiar şi cu baterii. Mai mult, numeroase piese din BMW i3 sunt fabricate din materii prime regenerabile.
Motorul electric produce 170 CP (125 kW), iar cuplul maxim este disponibil de la prima turaţie. Lansat în 2017, BMW i3S are o viteză maximă cu 10 km/h mai mare, dezvoltând 184 CP (135 kW). Din 2016, bateria are o capacitate de 94 Ah. Lansarea modelului BMW i3 cu o baterie de 120 Ah înseamnă că extinderea opţională a autonomiei (un motor pe benzină care încarcă bateria) a fost indisponibilă pentru modelele germane începând cu 2018. Are o autonomie de până la 307 km[1][2], iar bateria poate fi încărcată până la 80% în doar 42 de minute la o staţie de încărcare rapidă.[3] Au fost realizate peste 200.000 de automobile.

 

Perioada de producţie: 2013 – 2022

Motoare: Motor electric (125 - 134 kW, 170 - 184 CP), extindere opţională a autonomiei disponibilă până în 2018 (motor pe benzină de 0,65 l, 28 kW, 38 CP)

Lungime/lăţime/înălţime: 3.999 – 4.011 mm/1.775 mm/1.578 mm

Autonomie (electric):  307 km[1][2]

BMW i4.

Primul BMW Seria 4 Gran Coupé pur electric stabileşte noi standarde. Performanţele extraordinare sunt completate de confortul excelent şi emisiile locale zero.

Citeşte în continuare

PRIMA GENERAŢIE (G26 BEV).

Imagine cu trei sferturi din partea frontală a unui BMW Seria i BMW i4 G26 din prima generaţie în timp ce se deplasează

Impresionante şi superioare: acestea sunt modelele BMW Gran Coupé pur electrice. Farurile dinamice şi înclinate contribuie la caracterul expresiv al acestui automobil cu patru uşi, la fel cum o fac şi arcadele roţilor şi geamurile laterale din spate.

Motorul electric dezvoltă până la 544 CP (400 kW) şi asigură o dinamică de condus nemaiîntâlnită graţie cuplului maxim disponibil indiferent de viteza de rulare. BMW i4 pare că pluteşte lin pe şosea în timp ce pasagerii se bucură de confortul aproape silenţios din habitaclu. Iar şasiul meticulos şi exact şi manevrabilitatea spectaculoasă oferă şoferului un control total asupra automobilului. Distribuirea sofisticată a greutăţii şi interacţiunea dintre componentele suspensiei şi ale sistemului de propulsie joacă un rol esenţial. Autonomia de până la 589 kilometri (BMW i4 eDrive40)[1][2] face ca acest automobil electric să fie extrem de versatil şi ideal pentru utilizarea zilnică. 

Perioada de producţie: 2021 – prezent

Motoare: Motor electric (210 – 400 kW, 286 – 544 CP)

Autonomie: 590 – 416 kilometri[1][2]

BMW i8.

Prezentat în 2009, la Salonul Auto Internaţional (IAA) din Germania, sub formă de automobil concept BMW Vision Efficient Dynamic, BMW i8 este prima maşină sport plug-in hybrid produsă în masă din lume. Aceasta combină sustenabilitatea cu un design unic şi îndrăzneţ şi performanţe extraordinare. 

 

Citeşte în continuare

PRIMA GENERAŢIE (i12, i15).

Imagine cu trei sferturi din partea laterală a unui BMW Seria i BMW i8 I12 I15 din prima generaţie pe stradă

Consumul de combustibil al unei maşini mici şi performanţele unui automobil sport - BMW i8 le bifează pe toate graţie motorului său hibrid. Graţie tracţiunii electrice pe faţă, acest coupé poate ajunge până la 120 km/h, iar motorul TwinPower Turbo cu trei cilindri propulsează puntea spate. Sistemul de propulsie dezvoltă 362 CP (266 kW) şi, începând cu 2018, 374 CP (275 kW), asigurând o dinamică de condus care combină ce-i mai bun din ambele lumi. Acest automobil revoluţionar este şi primul automobil produs în masă care este dotat cu faruri opţionale cu tehnologie laser. Din 2018, BMW i8 este disponibil şi în versiunea roadster, fiind fabricate peste 20.500 unităţi până acum.
Perioada de producţie: 2013 – 2020
Motoare: Propulsor hibrid de 1,5 litri (170 kW, 231 CP), cu 3 cilindri + motor electric (131 - 143 CP, 96 - 105 kW), putere cumulată de 362 - 374 CP, 266 - 275 kW
Lungime/lăţime/înălţime: 4.689 mm/1.942 mm/1.289 – 1291 mm
Autonomie (electric): 55-37 kilometri (NEDC)[1][2]

BMW iX3.

Cu primul SAV BMW pur electric, BMW integrează tehnologiile viitorului în conceptele auto actuale. Opţiunile de încărcare inteligente sunt combinate cu cea mai spectaculoasă dinamică de condus şi cu un design cu contururi clare şi puternice.

Citeşte în continuare

PRIMA GENERAŢIE PUR ELECTRICĂ (G08 BEV).

Imagine cu trei sferturi din partea laterală a unui BMW Seria i BMW iX3 G08 din prima generaţie în timp ce se deplasează

În 2021, noul BMW X3 cu propulsie electrică şi-a făcut debutul în showroom-uri. Acest automobil electric este uşor de recunoscut din exterior graţie grilei frontale unice BMW i. Interiorul beneficiază de numeroase elemente de design spectaculoase, cum ar fi, de exemplu, butonul de pornire albastru şi lumina ambientală standard, predefinită în albastru BMW i.


Tehnologia din automobil este la fel de inovatoare şi modernă. Motorul dezvoltă 286 – 163 CP (210 – 120 kW) şi asigură manevrabilitatea dinamică tipică unui BMW. Sistemul de propulsie este fabricat fără a fi utilizate pământuri rare, asigurându-se astfel un grad suplimentar de sustenabilitate. Nivelul de recuperare poate fi ajustat la una din cele patru setări, în funcţie de confortul dorit, acest lucru influenţând autonomia de până la 461 – 453 km.[1][2] Bateria poate fi încărcată până la 80% în doar 31 de minute la staţiile de încărcare de mare putere.[3]

 

Perioada de producţie: 2020 – prezent
Motoare: Motor electric (286 – 163 CP, 210 – 120 kW)
Lungime/lăţime/înălţime: 4.734 mm/1.891 mm/1.668 mm
Autonomie: 461 – 453 km[1][2]

BMW iX.

Primul SAV pur electric cu tracţiune integrală de la BMW – BMW iX oferă lux, minimalism redefinit şi un motor care beneficiază de tehnologie de ultimă generaţie. Confortul maxim face echipă cu designul monolitic şi senzaţia unică de spaţiu: Este automobilul unei noi generaţii.

Citeşte în continuare

PRIMA GENERAŢIE (i20).

Imagine cu trei sferturi din partea frontală a unui BMW Seria i BMW iX I20 din prima generaţie în timp ce se deplasează

Forma puristă a noului BMW iX, cu linii minimaliste, dar caracteristice, şi detalii integrate fără cusur care scot în evidenţă spiritul inovator al automobilului. Să nu uităm de forma de T din faţă şi cele mai subţiri faruri dezvoltate vreodată de BMW care se potrivesc perfect cu grila frontală dublă plină de personalitate. Mânerele încastrate, portierele fără cadru şi contururile dreptunghiulare ale arcadelor roţilor se unesc pentru a crea o aură modernă şi îndrăzneaţă.

Dar BMW iX este impresionant şi din punct de vedere tehnic, cu cele două motoare electrice puternice şi propulsia electrică BMW xDrive cu tracţiune integrală. Modelul BMW iX xDrive40 dezvoltă peste 326 CP (240 kW) şi beneficiază de o autonomie de 435 – 403 km [1][2]. Experienţa de la volan este şi mai impresionantă în BMW iX xDrive 50, cu o putere de peste 523 CP (385 kW) şi o autonomie de până la 633 – 587 km[1][2]. Bateria poate fi încărcată de la 10% la 80% în mai puţin de 40 de minute la staţiile de încărcare rapidă (staţii de încărcare de mare putere).

Noul sistem iDrive şi sistemele complexe de asistenţă se combină cu şasiul şi propulsorul pentru a crea o experienţă de conducere extraordinară care prezintă clar cum va arăta viitorul: Progresul tehnic, precizia şi luxul sunt omniprezente în acest SAV premium.

Perioada de producţie: de la sfârşitul anului 2021
Motoare: Motor electric(619 – 326 CP(4), 455 – 240(4) kW) 
Autonomie: 403 – 633 kilometri [1][2]

BMW iX1.

Fă cunoştinţă cu BMW iX1, primul SAV compact BMW pur electric. Design modern şi încrezător, combină caracteristicile puternice şi dinamice ale BMW X1 cu eficienţa BMW eDrive.

Citeşte în continuare

PRIMA GENERAŢIE (BMW U11 BEV).

Prima generaţie BMW iX1 a BMW Seria X

În 2022, a fost introdus pe piaţă modelul iX1. Pe lângă faptul că este primul SAV compact BMW pur electric, automobilul este modelul electric de bază al BMW Seria X.

 

BMW iX1 combină dinamica excelentă de condus a unui SAV compact clasic cu eficienţa modernă a tehnologiei BMW eDrive. Datorită bateriilor de înaltă tensiune care economisesc spaţiu pe şasiul automobilului şi sistemului de recuperare, BMW iX1 xDrive30 parcurge cu uşurinţă o distanţă de până la 439 de kilometri [1][2] cu o singură încărcare a bateriei, furnizând până la 313 CP (230 kW).[5]

 

Faţa puternică şi proporţiile verticale creează un aspect excepţional de modern şi dinamic. Accentele albastre adăugate evidenţiază în mod eficient motorul electric al unui automobil puternic. Iar interiorul nu este mai puţin modern: Scaunele confortabile cu funcţie de reglare pentru scaun nu lasă nimic de dorit, iar elegantul BMW Curved Display fără ramă cu control tactil şi vocal funcţionează ca interfaţă centrală pentru puternicul BMW iDrive.

 

Perioada de producţie: 2022 – prezent

Motoare: Motor electric (313 CP, 230 kW)[5]

Lungime/lăţime/înălţime: 4500 mm/1845 mm/1616 mm

PRIMA GENERAŢIE (BMW).

BMW Seria i, BMW i5 2023

(BMW i5)

BMW i5 anunţă începutul unei noi ere. Este primul model al Seriei 5 cu motor pur electric. Cu o putere de 340 CP (250 kW)[6], BMW i5 eDrive40 se conduce într-un mod sportiv captivant. Cu toate acestea, o autonomie de până la 582 km[1][2][6] face noul BMW i5 să fie adecvat pentru utilizarea de zi cu zi, dar şi plăcut la călătoriile lungi. Sistemele de asistenţă extensive precum Driving Assistant Professional sau BMW Live Cockpit Professional sporesc siguranţa şi confortul. 

 

Din punct de vedere vizual, BMW i5 continuă succesul BMW Seria 5, completat cu detalii de design funcţional. Proporţiile tipice BMW, ampatamentul lung, capota alungită şi linia fluidă a plafonului îi caracterizează aspectul. Repere precum grila frontală iluminată BMW „Iconic Glow”, plafon panoramic mare din sticlă sau bara de interacţiune cristalină îi subliniază caracterul luxos.

 

Perioada de producţiei: începând cu 2023

Motoare: Motor electric (601 - 340 CP, 442- 250 kW)[6]

Autonomie electrică: până la 582 kilometri (WLTP)[1][2][6]

Lungime/lăţime/înălţime: 5.060 mm/1.900 mm/1.505 – 1.515 mm[6]

Imagine cu trei sferturi din partea laterală a unui BMW Seria i BMW i3 staţionând

BMW i3.

BMW Seria i Automobile BMW staţionând în faţa unui partener BMW

AUTOMOBILE RULATE APROBATE BMW.

Consum de energie şi autonomie.

  • BMW i3:
    Consum de energie în kWh/100 km: 12,9 – 14,7
    Autonomie electrică în km: 285 – 335

    BMW i4 eDrive40:
    Consum de energie în kWh/100 km: 16,1 – 19,1
    Autonomie electrică în km: 493 – 590

    BMW i4 M50:
    Consum de energie în kWh/100 km: 18 – 22,5
    Autonomie electrică în km: 416 – 520

    BMW iX3:
    Consum de energie în kWh/100 km: 18,5 – 18,9
    Autonomie electrică în km: până la 461

    BMW iX:
    Consum de energie în kWh/100 km: 19,5 – 24,5
    Autonomie electrică în km: 394 – 607

    BMW i7 [1]:
    Consum mixt de energie, în kWh/100 km (WLTP): 18,4 – 19,6
    Autonomie electrică în km (WLTP): 590–625

    BMW iX:
    Consum de energie, în kWh/100 km: 16,8 – 18,1
    Autonomie electrică în km: 417 – 440

    BMW i5[6]:
    Consum mixt de energie, în kWh/100 km[1]: 15,9 – 20,6
    Autonomie electrică în km (cumulat)[2]: 582 – 455

    BMW i5 M60 xDrive[6]:
    Consum mixt de energie, în kWh/100 km[1]: 18,2 – 20,6
    Autonomie electrică în km (cumulat)[2]: 516 – 455