Our tool for managing your permission to our use of cookies is temporarily offline. Therefore some functionality is missing.
VIITORUL ESTE ELECTRIC, DIGITAL ŞI CIRCULAR.
Sustenabilitatea este unul dintre obiectivele principale ale Grupului BMW şi este ferm ancorată în strategia corporativă. În acelaşi timp, are o tradiţie îndelungată atunci când vine vorba de modul în care pot fi realizate progrese în domeniul gestionării sustenabile. Obiectivul declarat este o abordare cuprinzătoare, cu trei piloni care se extind de-a lungul întregului lanţ valoric: ecologic, social, economic, dar şi accent pe economia circulară. În cadrul acestei strategii, dezvoltarea de automobile electrice este un factor crucial - dar nu unicul: pentru Grupul BMW, sustenabilitatea se extinde de la lanţul de aprovizionare, prin dezvoltare şi producţie, până la sfârşitul fazei de utilizare a tuturor automobilelor.
OBIECTIVELE OBLIGAŢII.
- 01 Grupul BMW s-a angajat să respecte Acordul de la Paris privind schimbările climatice şi obiectivul de 1,5 grade al Acordului de la Paris privind schimbările climatice.
- 02 Grupul BMW a obţinut validarea ştiinţifică a tuturor obiectivelor pe termen scurt de reducere a emisiilor de CO₂ (iniţiativa Science-Based-Target, SBTi) şi, mai mult, a desemnat, încă în calitate de unic producător auto (începând cu februarie 2023), un obiectiv separat de reducere a emisiilor de CO₂ pentru lanţul de aprovizionare.
- 03 În plus, Grupul BMW s-a angajat să atingă obiectivul de neutralitate climatică (SBTi „net zero”).
DESCOPERĂ ABORDAREA NOASTRĂ HOLISTICĂ ASUPRA SUSTENABILITĂŢII ŞI MODELUL i5.
NOASTRE CLARE.
2025.
Noua clasă va stabili noi repere în materie de sustenabilitate.
Începerea producţiei la uzina BMW iFactory Debrecen, Ungaria:
- nu sunt utilizate surse de energie fosilă pentru funcţionarea uzinei
- extinderea continuă a economiei circulare a materialelor şi energiilor
- modele integral electrice
2030.
Reducerea cu 40% a emisiilor de CO₂ pe parcursul întregului ciclu de viaţă al unui automobil înseamnă:
- 20% în cadrul lanţului de aprovizionare
- 80% în producţie
- 50% în faza de utilizare
- În anul 2030, se intenţionează ca automobilele BMW şi MINI integral electrice să reprezinte cel puţin 50% din totalul livrărilor.
Pe termen lung
Obiectivul clar al Grupului BMW este să devină neutru din punct de vedere climatic, în conformitate cu SBTi. Pentru a face acest lucru, compania a definit obiective şi repere specifice pentru anul 2030.
SUSTENABILITATEA ESTE O PARTE PERMANENTĂ A STRATEGIEI GRUPULUI BMW.
ABORDAREA NOASTRĂ CUPRINZĂTOARE BAZATĂ PE TREI PILONI.
Ecologic.
Grupul BMW se simte obligat să realizeze obiectivele Acordului climatic de la Paris şi să reducă emisiile de CO₂ pe întregul lanţ valoric, respectând în acelaşi timp toate îndrumările ecologice. Componentele esenţiale sunt protecţia mediului, gestionarea eficientă cu resursele disponibile şi continuarea dezvoltării economiei circulare ca element central crucial.
Social.
Grupul BMW se consideră o întreprindere şi un angajator cu responsabilitate socială faţă de propriii angajaţi şi faţă de societate. Din acest motiv, acordă o mare importanţă sănătăţii, diversităţii şi oportunităţilor de dezvoltare pentru forţa sa de muncă. În calitate de jucător global, Grupul BMW este la fel de conştient de responsabilitatea sa faţă de societate.
Economic.
Grupul BMW este conştient de importanţa sa economică şi îşi organizează guvernanţa corporativă în conformitate cu principii responsabile orientate spre creşterea valorii afacerii pe o bază sustenabilă. Respectarea îndrumărilor este extrem de importantă. Le considerăm piatra de temelie a succesului pe termen lung şi sunt consfinţite în cultura noastră corporativă. Prin această abordare, ne propunem să evităm de la bun început prejudiciile financiare şi pierderea încrederii în noi. Pe cale de consecinţă, gestionarea riscurilor posibile nu pierde niciodată din vedere viitorul şi consecinţele pentru compania noastră.
RAPORTUL GRUPULUI BMW.
RAPORT INTEGRAT PRIVIND STAREA DE FAPT ACTUALĂ.
Grupul BMW consideră că responsabilitatea sa constă în cuantificarea şi transparenţa rapoartelor sale.
- Începând cu anul 2020, combinăm raportul nostru anual cu raportul nostru privind sustenabilitatea pentru a realiza un singur raport de grup integrat.
- În 2022, Grupul BMW a primit premiul pentru Câştigarea Încrederii Publice pentru cea mai bună raportare în materie de sustenabilitate în rândul companiilor DAX 40.
- Acest raport combinat oferă o imagine de ansamblu precisă a obiectivelor noastre în domeniul sustenabilităţii şi prezintă şi obiectivele anuale atinse.
RATINGURILE DE SUSTENABILITATE ALE BMW.
GRUPUL BMW LA ORGANIZAŢII PRECUM ECOVADIS.
Grupul BMW consideră că evaluările externe reprezintă o modalitate foarte importantă de a furniza evaluări obiective partenerilor şi clienţilor. Astfel, ca o chestiune de principiu, cerem mereu ca solicitările de declaraţii externe să fie direcţionate către comunicatele de presă ale Grupului BMW şi către managerii de conturi cheie din cadrul Grupului BMW, pentru a obţine o imagine concludentă asupra unor subiecte sau probleme specifice.
SERVICII.
Grupul BMW dispune de o gamă largă de instrumente şi servicii pentru a sprijini clienţii B2B în atingerea obiectivelor de sustenabilitate, astfel încât aceştia să îşi poată organiza automobilul într-un mod şi mai eficient şi sustenabil. Tool Fleet Data reprezintă un exemplu pentru acest lucru: Acest instrument oferă un număr mare de servicii şi furnizează diverse date despre automobile pentru proprietarii unei flote de automobile BMW sau MINI. Datele referitoare la flotă sunt oferite în cinci module şi acoperă mai mult de zece tipuri de aplicaţii relevante pentru gestionarea flotei. Acestea variază de la gestionarea kilometrajului şi a contractelor până la starea automobilului şi furnizarea de poziţii GPS. Serviciile de reparaţii, întreţinerea şi consumul sunt incluse. Începând cu anul 2023, în ofertă vor fi incluse şi trei noi game de servicii privind sustenabilitatea. Datele pot fi accesate fie direct de pe site, fie în mod flexibil prin intermediul unei interfeţe (API).
REPERE ÎN DOMENIUL SUSTENABILITĂŢII.
SUSTENABILITATEA ARE O TRADIŢIE ÎNDELUNGATĂ ÎN CADRUL GRUPULUI BMW.
- 1970s
- 2000
- 2010s
- 2020s
1972.
La Jocurile Olimpice de la München, BMW 1602 Elektro este prezentat publicului drept primul automobil BMW cu propulsie electrică.
1973.
Grupul BMW este primul producător auto din lume care îşi numeşte propriul ofiţer de mediu.
2000.
Sustenabilitatea devine un principiu fundamental în strategia corporativă a Grupului BMW.
Din 2001.
Calitatea de membru al Grupului BMW în cadrul Pactului Global al ONU. Este publicat primul Raport BMW privind sustenabilitatea.
2007.
Dezvoltările tehnologice ale BMW EfficientDynamics privind reducerea consumului de combustibil arată calea spre viitor.
2009.
Sustenabilitatea devine un obiectiv corporativ permanent pentru Grupul BMW.
2011.
Sustenabilitatea este o parte integrantă a procesului de înzestrare şi un criteriu esenţial de achiziţie.
2012.
Definirea a zece obiective de sustenabilitate care trebuie atinse până în 2022.
2013.
BMW i3 este prezentat publicului ca un pionier în domeniul electromobilităţii.
Din 2014.
Evaluarea Grupului BMW prin intermediul platformei EcoVadis.
2020.
Specificarea unor obiective ambiţioase de reducere a emisiilor de CO₂ pe întregul lanţ valoric.
Din 2020.
Sustenabilitatea se află în centrul orientării strategice a Grupului BMW.
2021.
BMW i Vision Circular ca pionier al economiei circulare. Primul raport integrat este publicat pentru anul 2020.
ÎNTREBĂRI FRECVENTE.
Cum este consfinţită sustenabilitatea în cadrul Grupului BMW?
Obiectivele specifice ale Grupului BMW sunt orientate spre reducerea emisiilor de CO₂, creşterea eficienţei resurselor şi continuarea îmbunătăţirii standardelor sociale şi de mediu. Din acest motiv, în iulie 2020 au fost definite obiective clare, care vor fi puse în aplicare până în 2030. Spectrul variază de la subiecte precum reducerea emisiilor de CO₂ şi electromobilitate la responsabilitatea socială, trecând prin economia circulară, standardele sociale şi de mediu.
Acţiunile noastre au ca scop îndeplinirea aspiraţiei de a fi cel mai de succes şi sustenabil producător premium pentru mobilitate individuală. Pentru a atinge acest obiectiv, folosim un număr tot mai mare şi tot mai extins de soluţii de sustenabilitate. În acelaşi timp, ne propunem să ne asumăm responsabilitatea de a menţine standardele sociale şi etice.Cum se diferenţiază Grupul BMW de concurenţii săi în ceea ce priveşte sustenabilitatea?
Grupul BMW ia foarte în serios abordarea sa globală a subiectului sustenabilităţii. Din acest motiv, toate cele trei dimensiuni ale sustenabilităţii (mediu, probleme sociale, guvernanţă corporativă responsabilă) reprezintă un factor esenţial în procesul de luare a deciziilor pentru toate proiectele. De aceea, integrăm măsuri care vizează sustenabilitatea la nivelul întregii companii, în special de la proiectare, prin dezvoltare şi producţie, până la vânzări. Mai mult, folosim măsuri specifice pentru a motiva diviziile noastre comerciale să devină mai sustenabile în diferite domenii de activitate.
Este Grupul BMW membru al EcoVadis? Cum se situează la nivel de industrie internaţională?
Grupul BMW este membru al EcoVadis şi se află în topul celor 2% în clasamentul pentru acest sector: scorul EcoVadis (din 11/2022) este de 75/100, comparativ cu o medie de 45/100 pentru acest sector.