Our tool for managing your permission to our use of cookies is temporarily offline. Therefore some functionality is missing.
BMW EFFICIENT DYNAMICS: TEHNOLOGII INOVATOARE.
BMW EfficientDynamics: tehnologia viitorului, acum în producţia de serie.
BMW urmărește să obțină o dinamică maximă cu un consum minim pentru vehiculele sale. Pentru a atinge acest obiectiv, sunt dezvoltate numeroase tehnologii inovatoare pornind de la caroserie, la trenul motor, până la sistemele de asistență pentru conducătorul auto, care cresc eficiența și reduc consumul. Află mai multe despre construcția ușoară, măsurile aerodinamice și conceptele de condus eficient ale BMW.
BMW urmărește să obțină o dinamică maximă cu un consum minim pentru vehiculele sale. Pentru a atinge acest obiectiv, sunt dezvoltate numeroase tehnologii inovatoare pornind de la caroserie, la trenul motor, până la sistemele de asistență pentru conducătorul auto, care cresc eficiența și reduc consumul. Află mai multe despre construcția ușoară, măsurile aerodinamice și conceptele de condus eficient ale BMW.
BMW EFFICIENT LIGHTWEIGHT – CONSTRUCŢIA UŞOARĂ INTELIGENTĂ DE LA BMW.
BMW EfficientLightweight este un exemplu relevant al îmbinării perfecte dintre condusul eficient şi cel dinamic. Datorită utilizării unor materiale foarte uşoare şi rigide – precum carbonul pentru habitaclu, aluminiul la şasiu, oţelul ultrarezistent la caroserie sau aliajele ultramoderne de magneziu la motor – consumul de combustibil este mic, iar în acelaşi timp performanţa la condus şi dinamica sunt îmbunătăţite.
BMW i revoluţionează industria de inginerie a automobilelor, odată cu primele habitacluri din carbon produse în serie, astfel stabileşte standarde noi în construcţia uşoară. Datorită rezistenţei sale foarte ridicate, materialul oferă pasagerilor cea mai bună protecţie posibilă în cazul unor accidente şi în acelaşi timp este destul de uşor pentru a contrabalansa greutatea suplimentară a bateriei de înaltă tensiune. Rezultatul este mai multă siguranţă, confort şi spaţiozitate generoasă, care scade greutatea, crescând astfel nivelul dinamicii.
BMW i3 este primul model la care a fost folosit carbonul de înaltă tehnologie pentru producţia de serie pe scară largă. Utilizarea carbonului a fost limitată o perioadă de timp îndelungată, pentru că acesta trebuia produs manual. În prezent, BMW Group produce fibrele de carbon şi chiar plăcile din fibre de carbon, ceea ce a făcut posibilă producţia de serie pe scară largă.
AERODINAMICĂ.
Măsuri aerodinamice de la BMW EfficientDynamics, care cresc eficienţa.
Ideile bune nu sunt neapărat şi complicate: datorită măsurilor aerodinamice, precum prizele de aer „Air Curtain” din spoilerul faţă şi sistemul de control al prizelor de aer, jantele Air Performance sau elementele decorative „Air Breather” din spatele arcadelor roţilor faţă, automobilul tău BMW poate atinge un coeficient optimizat de rezistenţă la înaintare. Acestea sunt completate de şasiul optimizat din punct de vedere aerodinamic şi de proporţiile line ale automobilului, definite de GENELE AERO. Acest lucru are un efect pozitiv asupra eficienţei şi a stabilităţii la condus şi scade, în acelaşi timp, nivelul de zgomot din habitaclu.
Jante Air Performance.
Fac faţă cu brio curenţilor de aer: jantele cu forme line, greutate optimă şi inserţii ghidează perfect aerul prin părţile laterale ale automobilului tău BMW şi, prin urmare, îi îmbunătăţesc aerodinamica.
Grilă radiator cu sistem de direcţionare activă a fluxului de aer.
Grila radiatorului cu sistem de direcţionare activă a fluxului de aer ştie când motorul, frânele şi celelalte componente au nevoie de aerisire şi deschide automat prizele de aer. Atunci când aceste componente au ajuns la temperatura optimă, le închide din nou. Acest lucru îmbunătăţeşte aerodinamica şi scade consumul de combustibil.
Prize de aer „Air Curtain”.
În timp ce tu controlezi automobilul, prizele de aer „Air Curtain” controlează fluxul de aer. Acest lucru se datorează faptului că scad rezistenţa la înaintare a caroseriei într-un mod foarte simplu, dar foarte eficient. Canalele sale care se îngustează accelerează fluxul de aer şi îl ghidează pe lângă roţi. Astfel se reduc turbulenţele din arcadele roţilor şi frecarea la nivelul caroseriei, iar consumul de combustibil şi emisiile de noxe sunt mici.
CONCEPTE DE PROPULSIE BMW.
Sisteme de propulsie orientate spre viitor pentru eficiență maximă.
Atunci când îşi creează automobilele, BMW se bazează în mod constant pe concepte de propulsie noi şi inovatoare. Descoperă opţiunile de propulsie eficiente, precum plug-in hybrid, eDrive, sistemul de propulsie cu hidrogen sau noua tehnologie „Mild Hybrid” de 48 V.
TEHNOLOGIE BMW „MILD HYBRID” DE 48 V.
Alături de motorul cu ardere internă, motorul electric oferă automobilului mai multă eficienţă şi dinamică.
„Mild Hybrid” reprezintă o variantă specială a sistemului de propulsie hibrid. Automobilul nu foloseşte motorul electric ca sistem de propulsie independent, ci îl porneşte pe lângă motorul cu ardere internă, în funcţie de situaţie. Acest lucru scade consumul de combustibil şi creşte autonomia. În acelaşi timp, sistemul de propulsie electric poate oferi un plus de putere motorului cu ardere internă. La modelele cu tehnologie „Mild Hybrid”, încărcarea bateriei se face exclusiv în timpul călătoriei prin recuperarea energiei la frânare.
SISTEM DE PROPULSIE BMW PLUG-IN-HYBRID.
Combinaţia eficientă dintre un motor cu ardere internă şi un motor electric.
Modelele BMW cu sistem de propulsie hibrid – cunoscute şi sub denumirea de modele plug-in hybrid – au două sisteme de propulsie: un motor cu ardere internă şi un motor electric. Împreună cu bateriile litiu-ion performante de ultimă generaţie, aceste modele oferă autonomie mai mare, dar şi putere suplimentară şi mai multă dinamică. Încărcarea bateriei se poate realiza de la o priză normală şi de la staţii de încărcare sau prin recuperarea energiei la frânare. În timpul procesului de recuperare, energia cinetică produsă de automobil la frânare este transformată în energie electrică şi introdusă în baterie.
SISTEM DE PROPULSIE ELECTRIC.
Modele integral electrice cu eDrive – pentru eficienţă şi autonomie maxime.
Modelele BMW electrice inovatoare cu eDrive sunt propulsate exclusiv de energie electrică. Conceptul de propulsie integral electric nu are nevoie nici de motor cu ardere internă şi nici de combustibil fosil pentru a propulsa automobilul. Ca rezultat, modelele BMW electrice pot fi conduse fără emisii de noxe. Energia electrică necesară este stocată în baterie, care determină autonomia electrică. Încărcarea se poate realiza de la o priză obişnuită, de la panoul BMW Wallbox sau de la o staţie publică de încărcare.
SISTEM DE PROPULSIE CU HIDROGEN.
Modele cu celule de combustibil cu hidrogen: mobilitatea liberă şi fără emisii de noxe a viitorului.
De câţiva ani, BMW se ocupă de cercetarea modelelor cu hidrogen şi colaborează cu Toyota în ceea ce priveşte industrializarea sistemului de propulsie cu celule de combustibil cu hidrogen încă din anul 2013. În următorul pas, începând cu 2022, BMW va testa cea de-a doua generaţie a sistemului său de propulsie cu celule de combustibil cu hidrogen în producţia pilot la scară mică a modelului BMW i Hydrogen NEXT. Modelele cu hidrogen sunt propulsate de un motor electric, din acest motiv sunt clasificate ca fiind modele electrice. Diferenţa esenţială faţă de alte modele electrice: modelele cu hidrogen îşi produc propria energie electrică şi nu o obţin de la o baterie integrată, care trebuie reîncărcată de la o sursă de energie externă. De altfel, modelele cu hidrogen au propria „centrală electrică” eficientă direct la bord, în forma unei celule de combustibil. Aceasta produce energie electrică pură din hidrogen şi oxigen. Prin urmare, modelele cu sistem de propulsie cu hidrogen au zero emisii de noxe.